Ole Mikal Ramsøy


Ole Mikal Ramsøy
(1959) begynte å bygge instrumenter i 1984. Han har bygget gitar til bl.a. Knut Reiersrud, Kato Sanden, Steinar Albrigtsen, Tore Bruvoll (Hekla Stålstenger) og Terje Nordby (Tramtateret).

Har so lenge eg kan huska vore fasinert av klangen frå akustiske sterngeinstrument. Det fyrste instrumentet eg laga var ei norsk folkeharpe (1984) So fekk eg tinging på ein stålstrengsgitar, kjøpte boka «A Guitar Makers Manual av Jim Williams og har sidan den tid bygd gitarar ved sida av jobben min på eit folkemuseum.

I 2024 forteller Ole Mikal Ramsøy at han nå bygger tre modeller som er litt lettere bygd med nytt ribbesystem som er inspirert av gitarbyggeren Ervin Somogyi. De tre gitarmodellene har fått navn etter ubebodde øyer i Hjeltefjorden. Alle tre kan leveres med florentine cutaway.

«Gitarene eg byggjer no er særleg inspirert av den amerkanske gitarbyggjaren Ervin Somogyi si tilnærming til handverket. I tobindsverket sitt «The responsive guitar» og «Building the responsive guitar» har han gjeve eit fagleg sterkt bidrag til kva som må til for å byggja akustiske gitarar av høgste kvalitet.»

Modellen «Børøy» har lokk av sitka spruce med bearclaw mønster. X- bracing kombinert med lattice-bracing. Sider og rygg av Wenge. Hals av mahogny med V-profil. Justerbar toveis trussrod og forsterket med to karbonstenger. Bredde ved nut 45mm Strengelengde 650mm. Gotoh 510 gold stemmeskruer. Egner seg både for fingerspill og strumming.

#37 fra 2022 er en modell «Marholm» bygd av 1000 år gammel Redwood i lokket, sarg og bunn av Indisk palisander, hodeframside av valnøttknute og gripebrett av ibenholt.

De første stålstrengsgitarene hans blei bygde i Martin-tradisjon med tradisjonell x-bracing og ribbesystem. Men tidlig på 1990-tallet blei han oppmerksom på en instrumentbygger fra Northumberland i England som hettte Stefan Sobell. – «Eg vart merksam på at gitarane han bygde braut på fleire områder med den tradisjonelle amerikanske byggjemåten og hadde ein stor, balansert klang med god separasjon og projeksjon. Dette var  klangen eg var på jakt etter.«

Bilder fra en avisartikkel i 2018.

   – Det overordna byggjeprinsippet mitt er å ikkje å byggja «stress» inn i resonanskassen. Eg brukar lang tid på å arbeida med ribbesystemet. Det er alltid loket som bestemmer kor tid neste steg i liminga skal gjerast. Det kan ta opptil 14 dagar å lima alle ribbene på plass og forma dei til. Det same gjeld når loket vert limt mot sargen. Her skal alltid sargen tilpassast loket si endelege form, aldri omvendt. Utan bruk av tvinger skal sarg og lok liggja heilt tett mot kvarandre, før den endelege liminga. Med tvinger kan ein alltids pressa eit lok på plass, men då vert det bygd stress inn i loket og ein får ikkje fri, optimal klang.

«Trevirket eg bruker i gitarane er mahogny eller wenge til hals. Gripebrett og stol i ibenholt. Lok av europeisk gran. Eller sitka gran med hazelfichte/bearclaw. Sarg og botn i vert laga i wenge, Indian rosewood, Honduras rosewood m.m. Gold Gotoh 510 stemmeskruar. Seymour Duncan eller Highlander pick up.«

Frå ei kulturmønstring i Ravnanger grendahus i 1989. Foto: Askøyværingen 28. nov.1989.

Link til hjemmesiden:https://www.ramsoy-gitar.com/

(sist red. mars 2024) (takk til Ola Mikal Ramsøy for info og bilder)

Comments are closed.